تبلیغات
کسب درآمد از اینترنت - آشنایی با نحوه راه‌اندازی کسب‌وکار موفق










« كسب درآمد از فروتل »
دوستانتان را به یك شغل پردرآمد و آسان دعوت كنید : « جزئیات »
Email:








دو گروه در تجارت وجود دارند؛ گروه اول که همیشه موفق می‌شوند و گروه دوم، علیرغم تلاش فراوان شکست می‌خورند و نمی‌توانند جایگاه ایده آل خویش را کسب کنند. یافتن دلایل شکست و موفقیت، از دیرباز دغدغه تاجران بوده است. اما هیچ تاجری بدون یک برنامه ریزی هدفمند و ارزیابی راهکارهای مختلف، سرمایه خویش را به خطر نمی‌اندازد. چه عواملی موجب شکست و رکود اقتصادی می‌شوند؟ برای آشنایی بیشتر و درک اصول اولیه تجارت و راهکارهای موفقیت، با ما دراین مقاله همراه شوید.

برای ارتقا و پیشرفت اهداف تجاری خود چه برنامه ای دارید؟

برای رسیدن به مرحله آرمانی و سود قطعی محصولات به چه ابزارهایی نیاز دارید و چه راهبردی را برای حل این معضل اتخاذ خواهید کرد؟ مثلاً مالک یک رستوران، پس از راه اندازی، ورود مشتریان و دریافت سودهای قطعی در پایان هرسال، به هدف اصلی خویش رسیده است، اما این راهبرد در دراز مدت نتیجه ای دربر نخواهد داشت. افتتاح دومین رستوران و تفکیک وظایف کاری، نخستین گام برای رسیدن به مرحله بالاتر و پیشرفت کاری است. باید درهر مکانی برای خود یک جایگزین جدید منصوب کنید.

 از تغییرات کوچک شروع کنید و مرحله به مرحله پیش روید. هیچ گاه دراین عرصه عجله نکنید. تجارت بازی پر سودایی است؛ کوچک‌ترین اشتباه، موجب به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیری خواهد شد.

متناسب با رشته خود، تجارت کنید

شاید در نگاه اول تجارت نیز مانند مشاغل دیگر، مقطعی، آسان، کم هزینه و سودآور تلقی شود؛ اما واقعیت کاملاً متفاوت خواهد بود. تجارت میدان رقابت و عرضه فناوری‌های نوین در یک مرحله زمانی کوتاه است. اگر توانستید همگام با سایرین در این عرصه رقابت کنید، کسب و کار پایداری خواهید داشت، اما در غیر این صورت، به سادگی از صحنه بازارهای تجاری محو خواهید شد. هر حرفه، بر اساس ساختارها و روحیه افراد خاصی تنظیم شده است. چگونه می‌توان یک شبه ره صد ساله را پیمود و در عرصه تجارت و رقابت، رقیبان را پشت سر گذاشت. هر تاجری از اصول و قواعد کاری خویش پیروی می‌کند و درهمان سبک به الگویی برای دیگران مبدل می‌شود. بنابراین بر اساس توانایی‌ها، دانش، مهارت، تجربه، استعداد و در نهایت روحیه کاری خویش، به کسب و کار بپردازید. زیرا هر فردی را متناسب با کاری که در آن استعداد دارد می‌شناسند.

از طرح‌ها و تغییرات استقبال کنید

تغییر، انعطاف پذیری، اصلاح الگوهای ذهنی و در نهایت انتقاد پذیری، از اصول اولیه تجارت هستند، به یاد داشته باشید؛ تجارت میدان رقابت و به روز کردن اطلاعات و ایده های جدید است. برای اینکه بتوانید با فناوری‌های نوین همراه شوید، باید خودتان نیز تغییر کنید. تحقیق و بررسی الگوها، رموز موفقیت دیگران و مطالعه کارکردها و راهبردهای اصولی، تا حد زیادی شما را با روش‌های کاربردی دیگر آشنا می‌کند.

اطمینان از سود محصولات

سود محصولات، ضامن بقای تجارت است. بنابراین سود پایین نه تنها هیچ تاثیری در روند تجارت ایجاد نمی‌کند، بلکه تداوم طرح‌ها و الگوهای موفقیت را نیز با خطری جدی مواجه خواهد کرد. بنابراین قبل از سرمایه گذاری و حتی خرید سهام، از روند و نحوه تجارت کالاهای مورد نظرتان مطمئن شوید.

تمرکز

پیش از آغاز هرفعالیتی باید تمام ابعاد آن را در نظر گرفت. بنابراین بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برگزینید و با برنامه ریزی‌های کاملاً حساب شده، تنها یک هدف را دنبال کنید؛ اجرای همزمان چند گزینه، شما را از مسیر اصلی بازمی‌دارد، کیفیت و ارائه یک محصول مناسب، به مراتب مهم‌تر از چند محصول نامرغوب است. اگر در اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه شدید و پیشرفت کار به تعویق افتاد؛ اندکی تأمل و مشاوره کنید؛ گاهی اوقات نگریستن، تأمل کردن و گام به گام پیش رفتن به مراتب بهتر از پیشرفت و صعود زودهنگام است. در همین رابطه، مشاهده موفقیت‌های دیگران، عاملی جهت برانگیختن و ایجاد انگیزه خواهد شد. بنابراین با نگریستن به قله های صعود و بازبینی مسیر موفقیت، الگوهای خویش را ارزیابی و هدایت کنید.

دیدگاه مثبت

ذهن خود را از افکار، عقاید و امواج منفی و نگران کننده پاک کنید. زیرا ذهن عملکردی کاملاً مشابه دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، هر طوری که بیندیشید، همان‌گونه نیز عمل خواهید کرد. در واقع رفتار هر فرد، بازتاب تفکر او است. ذهن را اصلی‌ترین عامل بروز تأثیرات شگرف در کارکردها و اصلاح الگوهای رفتاری می‌توان عنوان کرد.

 تجربه

آیا تا کنون به اولین تجربه و خاطره کاری خود اندیشیده‌اید؟ لحظاتی که برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود مجبور بودید که ساعاتی طولانی را به کسب و کار و فراگیری دوره های آموزشی بپردازید. نخستین تجربه‌ها همیشه به سختی به دست می‌آیند. نیمی از زندگی ما با همین آزمون‌ها و خطاها سپری می‌شود، هربار در کار و حرفه خود مهارت بیشتری کسب می‌کنیم و به اهداف نزدیک‌تر می‌شویم. اندک اندک، زمانی فرا می‌رسد که در حرفه خود به مهارت فوق‌العاده ای دست می‌یابیم، سپس در جایگاه فردی باتجربه و کارآزموده، نوبت شما فرا می‌رسد، حاصل تجربیات و مهارت‌های خودتان را به نسل دیگر انتقال دهید. این رویداد همیشه از نسلی به نسل دیگر در حال تغییر و انتقال است، بنابراین برای خوب آموزش دادن، باید ابتدا خوب بیاموزید.

شکست

شکست، مطلقاً به معنای پایان کار و بازماندن از مسیر موفقیت نیست، بلکه شروعی تلخ، از رویدادی بزرگ است. درباره علل وقوع و چگونگی پیدایش آن می‌توان به طور مفصل بحث کرد؛ اما بهترین کارشناس خود شما هستید. در واقع شکست اولین مانع موفقیت به حساب نمی‌آید، بلکه موجب دقت بیشتر در رسیدن به هدف می‌شود. به یاد داشته داشید؛ هرشکست می‌تواند تجربه فوق‌العاده مهم و ارزشمندی باشد؛ البته به شرطی که شما را در پیمودن هدف اصلی استوارتر کند. از شکست‌ها نهراسید، راهی را که در پیش گرفته‌اید، ادامه دهید، اساساً تجارت بازی شکست‌ها و موفقیت‌ها است؛ تنها افرادی می‌توانند از این بازی سربلند بیرون آیند که قواعد آن‌را بدانند، با سختی‌ها و مشکلاتش از میدان بیرون نروند، صبور باشند و همیشه طرح‌های جدید را بیازمایند.

شناخت

آیا توانایی، استعداد، مهارت و دانش خود را برای تجارت کافی می‌دانید؟ آیا به اندازه کافی نسبت به فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید، آگاهی دارید؟ چه برنامه و اهدافی را برای خود تعیین کرده‌اید و تا چه اندازه ای می‌خواهید در کارتان پیش روید و سرمایه گذاری کنید؟ پاسخ تمامی این پرسش‌ها، به میزان دانش و شناخت شما بستگی دارد. نحوه و نوع برنامه ریزی ایی که برای تک تک اهداف خود درنظر گرفته‌اید؛ نشان دهنده دیدگاه، تجربه و عقایدتان خواهد بود. بنابراین سعی کنید تجارت خویش را با دانش و مهارتی که دارید همراه سازید و پیوسته راهکارهای جدید را بیازمایید زیرا تجارت عرصه نمایش تخصص‌ها است.

ارزیابی

پس از اجرای برنامه‌ها و اهداف در یک دوره زمانی محدود، باید به معیار و الگویی ارزشمند و قابل اندازه گیری دست یابید. این کار تنها از طریق سنجش کارکردها و برآورد هزینه‌ها انجام می‌شود. مثلاً در دوره سه ماهه اول هزینه های انجام شده و میزان درصد فروش را باهم مقایسه کنید، حاصل این عملیات، منهای کل هزینه های اجرا شده، برابر با سود قطعی شما خواهد بود. قطعاً این ارقام در دوره سه ماهه دوم تغییر خواهند کرد. این روند را تا سال اول تجاری خود اجرا کنید و به ماه های مختلف و تغییر فروش در فصول دقت نمایید، فروش محصولات در ماه های مختلف، متفاوت است. بنابراین سعی کنید تا درهر فصل محصولی متفاوت و مخاطب پسند عرضه کنید. پس از اجرای این برنامه، ارقامی به دست می‌آیند که در جایگاه یک الگو هر ساله باید بر آن افزوده شود.

کلام آخر  

اغلب رویاها شیرین هستند، اما تا زمانی که خودتان تلاش نکنید، هیچ رویایی به حقیقت مبدل نخواهد شد. به یاد داشته باشید؛ تلاش امروز شما، ضامن موفقیت فرداست، بنابراین از همین امروز با یک برنامه ریزی و طرحی هدفمند، زمینه های موفقیت و پیشرفت خود را فراهم کنید. از موانع و مشکلات نهراسید، هر مانعی، تجربه ای تازه برای رسیدن به مقصود اصلی است. تا رسیدن به مقصود نهایی، به تلاش و مبارزه خود ادامه دهید.



نوشته شده توسط تیم سودآوران ایران در یکشنبه 13 آذر 1390 و ساعت 07:55 ب.ظ [+] | نظرات داغ کن - کلوب دات کام ()








با گذاشتن ایمیل خود در این قسمت آخرین مطالب بصورت خودكار برای شما ارسال میگردد:
















بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد



برای کسب درآمد چه سایتهایی رو پیشنهاد میکنید •